עורך דין צוואות וירושות

עו"ד טל אור מארדכייב

כאשר אדם נפטר, שאלת הירושה הופכת לנושא משמעותי. ללא קשר לשאלה אם נכתבה צוואה, חלוקת הרכוש חייבת להיעשות כדין, על פי חוק הירושה, תשכ"ה-1965. במאמר זה נדון בהיבטים השונים של תחום זה, לרבות תפקידו של עורך דין צוואות וירושות , כתיבת צוואה, הפקדת צוואה אצל עורך דין ופתרון סכסוכי ירושה.

מהי צוואה?

צוואה היא מסמך משפטי המאפשר לאדם לחלק את רכושו כראות עיניו לאחר מותו. צוואה יכולה להתבצע במספר צורות, לרבות בכתב, בעל פה, או אפילו בפעולה. מי שכותב את הצוואה מכונה "המוריש", והמסמך יכול להיכנס לתוקף רק עם מותם.

עורך דין טל אור מארדכייב מומחה בתחום האזרחי

מהי ירושה על פי חוק?

בהעדר צוואה קובע חוק הירושה כי רכוש המנוח יחולק בין יורשיהם החוקיים. על פי סעיף 10 לחוק, היורשים החוקיים הם ילדיו של המנוח, אשר ירשו מחצית מרכושם, ובן זוגם, שיירש את המחצית השנייה. במידה ואין יורשים חוקיים, הנכס יועבר למדינת ישראל.

כתיבת צוואה

אנשים רבים לא טורחים לכתוב צוואה מתוך הנחה שממילא רכושם יחולק לפי רצונם. עם זאת, לא תמיד זה כך, שכן החוק קובע כללי ברירת מחדל לענייני ירושה. לכן, מומלץ לכתוב צוואה על מנת להבטיח חלוקת רכושכם כרצונכם. עורך דין לענייני ירושה יכול לסייע בתהליך עריכת הצוואה תוך הקפדה על הניסוח ברור וחד משמעי.

הפקדת צוואה אצל עו"ד צוואות

לאחר כתיבת צוואה חשוב להפקיד אותה אצל עו"ד צוואות  על מנת לוודא שהיא בטוחה ומחייבת מבחינה משפטית. הדבר חשוב במיוחד אם הצוואה לא כתובה בצורה פורמלית או אם מדובר בצוואה בעל פה. צוואה שאינה מופקדת אצל עורך דין יכולה להיות חשופה לערעור או אף להתעלמות בבית המשפט.

עורך דין סכסוכי ירושה

למרבה הצער, סכסוכי ירושה נפוצים, שכן לא פעם משפחות נקלעות לסכסוכי רכוש כאשר אדם נפטר מבלי להשאיר צוואה ברורה. במקרים אלו, עורך דין ירושה מומלץ יכול לסייע ליורשים פוטנציאליים לממש צוואה קיימת או להוציא צו ירושה במידה ולא נמצא צוואה. כמו כן, הם יכולים לסייע בהצגת הנתונים המלאים לבית המשפט על מנת שיקבל את ההחלטה הסופית כיצד תחולק הירושה בין היורשים השונים.

עורך דין ירושה מומלץ

עורך דין ירושה מומלץ  מכהן במספר תפקידים במערכת המשפט. הם יכולים לסייע בכתיבת צוואה, בהדרכת לקוחות כיצד לגבש את חלוקת הרכוש העתידי ולסייע ליורשים פוטנציאליים לממש צוואה קיימת או להוציא צו ירושה. הם יכולים גם לסייע בפתרון סכסוכי ירושה על ידי הצגת הנתונים המלאים לבית המשפט.

עורך דין צוואות וירושות : סיכום

תחום הירושה והצוואות בישראל מוסדר בחוק הירושה, תשכ"ה-1965. חיוני לערוך צוואה על מנת להבטיח חלוקת רכושך כרצונך. הפקדת צוואה אצל עורך דין צוואות וירושות חיונית להבטחת בטיחותה ותוקפן המשפטי. עורך דין לענייני ירושה יכול לסייע בעריכת צוואה, בהדרכת לקוחות בחלוקת רכוש עתידי ובפתרון סכסוכי ירושה.

הצהרת נגישות עסק


העסק מונגש לבעלי מוגבלויות באופנים הבאים:

  1. מעלית
  2. שירותי נכים
  3. חנייה נגישה
דילוג לתוכן