עורך דין מקרקעין

עו"ד טל אור מארדכייב

קנייה או מכירה של נכס היא אירוע משמעותי בחייו של כל אדם, וחיוני לקחת בחשבון את כל ההיבטים לפני ביצוע עסקה. עורך דין מקרקעין יכול לעזור לכם לנווט בין המורכבות של דיני המקרקעין ולהדריך אתכם בתהליך. במאמר זה נעמוד על תפקידו של עורך דין מקרקעין בחדרה ועל חשיבותו של עורך דין מיסוי מקרקעין.

מהו עורך דין מקרקעין?

עורך דין מקרקעין הוא עורך דין משפטי המתמחה בדיני מקרקעין. הם בקיאים בתקנות ובחוקים המסדירים עסקאות נדל"ן, כגון קנייה, מכירה, השכרה, השכרה ושיפוץ נכסים. עורכי דין מקרקעין יכולים לספק ייעוץ וייצוג משפטי במשא ומתן, יישוב סכסוכים והליכים בבית המשפט.

עורך דין מקרקעין

דיני מקרקעין בישראל

חוק המקרקעין התשכ"ט-1969 מסדיר את דיני המקרקעין בישראל. הוא מגדיר מקרקעין כנכסים שאינם מיטלטלין. כלומר, קרקע, וכל הבנוי והנטוע עליה. עורך דין מקרקעין בישראל מטפל בדרך כלל בעסקאות מכר ורכישת זכויות בדירות מגורים הרשומות בגופים שונים, כמו לשכת רישום המקרקעין (הטאבו), רשות מקרקעי ישראל או חברות שיכון.

תפקיד עורך דין מקרקעין מומלץ

תפקידו של עורך דין מקרקעין מומלץ הוא לוודא שהקונה או המוכר מבינים את העסקה והשלכותיה. עליהם לספק אפשרויות חלופיות בהתאם לצרכי הלקוח ולבצע בדיקה מקיפה של הנכס לפני העסקה. על עורכי דין מקרקעין לפעול לפי הוראות דיני המקרקעין כדי למנוע תקלות ועוגמת נפש ללקוח. כמו כן, עליהם לעיין היטב בחוזה המכר, לספק הערות או תוספות ולהבהיר את הדגשים והדרישות המיוחדות של העסקה.

עורך דין מקרקעין חייב ללוות את העסקה מתחילתה ועד סופה. הם יערכו את הסכם הרכישה או המכר, ידווחו על העסקה לרשויות הארנונה והמקרקעין וידאגו לתשלום מס הרכישה. הם ימשיכו ללוות את הלקוח עד לרישום הנכס על שמם.

עו"ד מיסוי מקרקעין

לעסקאות מקרקעין יש היבטי מס שעלולים לגרום לנזקים משמעותיים אם לא יובנו. עורך דין מיסוי מקרקעין יכול לייעץ ולייצג לקוחות בנושאים הקשורים למיסוי מקרקעין. הם יכולים לסייע בזיהוי הטבות מס וסיכונים, לספק חוות דעת משפטיות בנושאי מס, ולייצג לקוחות במחלוקות עם רשויות המס.
הסכם שכר טרחה עם עורך דין מקרקעין

בעת חתימה על הסכם שכר טרחה עם עורך דין מקרקעין, ישנה חשיבות מכרעת להגדיר במפורש את היקף הטיפול המשפטי ולהגדיר תשלום עבור כל טיפול בנפרד. זה יעזור למנוע בעיות מיותרות בהמשך.

עורך דין מקרקעין בדיני משפחה

עורך דין מקרקעין יכול להוות נכס בסכסוכים משפטיים הקשורים לדיני משפחה, במיוחד במקרים הנוגעים לדירות שותפות. בית המשפט לענייני משפחה רשאי למנות עורך דין מקרקעין ככונס נכסים למכירת הדירה כאשר הצדדים אינם משתפים פעולה. על כונס הנכסים להיות בקיא במקרקעין ולפעול כעורך דין מקרקעין בכל הקשור לדירה ולחלוקת הרכוש המשותף בין הצדדים.

עורך דין מקרקעין מומלץ : סיכום

עסקאות נדל"ן יכולות להיות מורכבות ומאתגרות ללא הכוונה משפטית מתאימה. עורך דין מקרקעין  מומלץ יכול להעניק ייעוץ משפטי, לייצג לקוחות במשא ומתן ובהליכים בבית המשפט, להבטיח עמידה בחוקים ובתקנות המקרקעין ולסייע בזיהוי הטבות מס וסיכונים. בבחירת עורך דין מקרקעין בחדרה, הקפידו למצוא עו"ד בעל ידע ומנוסה שיוכל ללוות אתכם בתהליך ולעזור לכם לקבל החלטות נכונות.

הצהרת נגישות עסק


העסק מונגש לבעלי מוגבלויות באופנים הבאים:

  1. מעלית
  2. שירותי נכים
  3. חנייה נגישה
דילוג לתוכן